De zomer van mijn leven

4 augustus 2014 - Loissin, Duitsland

Zo daar ben ik dan eindelijk weer. Wat gaat de tijd snel hier zeg! Ik ben gewoon al aan mn vijfde week begonnen. Voor ik het weet zit ik gewoon al in het vliegtuig op weg naar Nederland.

Nadat we op vrijdag heerlijk hadden genoten van onze vrije dag moest er op zaterdag toch echt weer gewerkt worden. De week stond in het thema van een musical : Die Tanzschule. De middag werd gevuld met het bekende potje voetbal van de zaterdag. De jongens hier spelen de hele dag voetbal (ook al is het net als vanmiddag 30 graden). Zaterdag staat altijd in het teken van sport en dus werd er s 'avonds een potje trefbal gespeeld.

Zondagmorgen ging de wekker weer vroeg. Iedere dag om 10 uur begint de knutselochtend met dansen. Ik vind het altijd een heerlijk begin van de dag, na het dansen ben ik gelijk goed wakker en kan ik er weer de hele dag tegen aan. Zondag is ook nog steeds de dag van de familiewandeling (een van mijn favoriete dingen hier). Er waren weer veel nieuwe gasten aangekomen en wat is nou een mooier moment dan kennis te maken met de kinderen en de ouders, dan een wandeling over het strand terwijl de zon onder gaat? Ik zou het niet weten. Er zijn ook kinderen die niet mee willen wandelen omdat ze dat saai vinden...  het blijven toch kinderen. Ik moest een oplossing verzinnen om ze toch mee te krijgen. Een meisje vroeg precies op dat moment of ik niet en keer haar nagels kon lakken? Al snel werd het plan groter: Na de wandeling zouden we een meidenavondje houden met nagellak, maar dan moest er wel eert gewandeld worden. De wandeling was super gezellig, maar het meidenavondje was nog leuker!!!! Er werd al weer een nieuwe avond geprikt: Woensdagavond. Ze moesten natuurlijk wel mooi gelakte nagels voor de musical van donderdag.

Maandag werd ook weer sportieve dag. Na het dansen in de ochtend hebben we weer geknutseld. Ik heb in deze weken al zoveel gekke dingen voorbij zien komen, maar iedere laten ze me weer verrast staan. In de middag was het super mooi weer en stonden gelukkig waterspelletjes op het programma. En ja hoor.... ik was weer helemaal doorweekt. S 'avonds hadden we Beach voetbal:) Wat heb ik daarvan genoten zeg. Heerlijk met de kinderen op het strand rond rennen terwijl de zon ondergaat. Het was echt een TOP avond weer!!!

Op dinsdag was het weer de dag van het kampvuur. Voor mij al weer het 4e kampvuur. De tijd gaat echt veel te snel voorbij :( Het was weer enorm druk. De kinderen beginnen iedere keer weer vol goede moed aan het bakken van het stokbrood, maar na 10 minuten zijn ze verdwenen. Al de ouders staan dan met zweet op hun voorhoofd stokbrood te bakken. Erg leuk vind ik ! De ouders zijn heel erg geïnteresseerd  in ons werk en voor mij is het een goede oefening om de taal nog beter te leren.

De weergoden waren op woensdag niet goed gemutst geloof ik:( Het heeft de hele dag geregend hier. Het was voor ons eigenlijk een ideale situatie maar voor de gasten natuurlijk niet. Door het mooie weer gaan al de kinderen vrijwel direct na het knutselen na het strand, waardoor we eigenlijk nog niet hebben kunnen oefenen voor de musical. De tijd begint toch te dringen, want morgen is het al zover....

Donderdag was DE dag van de week. Al de kinderen liepen heel de dag al gespannen rond het 'Spielhaus'. Waar het ene kind de tekst foutloos kon opdreunen, kwam het andere kind tot ontdekking dat het er nog niet helemaal in zat. Dit leverde voor sommige kinderen flink wat paniek op. Ik zelf had opeens ook een van de 2 hoofdrollen, erg leuk! Om 19:30 was het zover. Al de kinderen stonden geschminkt achter het decor klaar, en al de ouders zaten met een fotocamera in hun handen. Echt een super leuk gezicht:) De musical verliep met enige improvisatie vlekkeloos en al de kinderen waren helemaal trots met hun medaille. Voor mij was mijn allereerste musical op een camping dan ook zeer geslaagd!!!!

Op vrijdag was onze vrije dag aangebroken:) En wat ga je doen op je vrije dag Lisa? EEN DAGJE NAAR BERLIJN :). Samen met mijn collega ben ik vroeg in de trein gestapt om naar een rit van tweeënhalf uur in deze prachtige stad aan te komen. Ik zou echt iedereen de stad aanraden!!!! Het was echt een top dag , waarin we bijna al de hoogtepunten van de stad gezien hebben.

Tot snel weer :)

Lieve groetjes,

Lisa

1. Hennie:
    5 augustus 2014
    Hoi Lisa, Goh , wat heb jij het goed naar je zin, fijn hoor. En alles loopt perfect voor jou en jullie allemaal. Ja de tijd gaat snel en zeker als alles naar wens verloopt. Ik vind het prachtig om hier alles mee te lezen, je doet het prima.
    Lieve groetjes van Hennie
  2. Anja Braat:
    5 augustus 2014
    hey Lisa wat gaan de weken hard,je bent ook de hele dagen bezig met de campinggasten.ik hoor wel dat je het naar je zin hebt.knap hoor petje af toppie. Leuk om te lezen!Liefs groetjes Anja
  3. Anja van Zinnen:
    7 augustus 2014
    Hoi Lisa wat een gezellige boel. Jij bent echt voor dit werk geknipt. De kids zijn vast allemaal gek op je. Nog maar even genieten voor je het weet ben je weer thuis. En dan nog naar Berlijn, mooie stad he! Liefs Anja
  4. Carla:
    10 augustus 2014
    Lisa inderdaad wat een super leuke zomer heb je. Dat ook alles zo goed gaat. Geniet er nog maar goed van.
    Gr Carla