Bijna op de helft

25 juli 2014 - Loissin, Duitsland

Hee allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Loissin. Inmiddels zit ik hier alweer 3 weken in Duitsland, wat gaat de tijd snel zeg! Over 4 weken ben ik gewoon alweer in BACK IN TOWN.

Nadat ik de afgelopen 2 weken alleen op de camping heb gewerkt is er dan nu eindelijk mn collega bijgekomen: Sven. Het was wel even wennen aan het begin. Ik was inmiddels zo gewend aan het alles zelf doen (eten wanneer ik wil, slapen wanneer ik wil, mn spullen laten slingeren waar ik wil enz.), maar het was ook wel gelijk heel gezellig. De momenten dat ik normaal alleen in de caravan zat brachten we nu met zn tweeën door.

Op zaterdag was onze eerste werkdag met zn tweeën. Op het strand zijn ze de hele dag bezig met vliegers, en daarom moesten we er natuurlijk zelf ook een knutselen. Ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel inspiratie de kinderen hebben en hoelang ze kunnen knutselen. Waar halen ze het geduld vandaan?

Zondag is de vaste dag van de familie wandeling. Ik vind dit een van de leukste dingen van het werk op de camping. Het is eens wat anders dan alleen maar in of rond de speeltuin spelletjes doen. De route ging door de omgeving naast de camping over het strand terug. Ik vind het heerlijk om een activiteit op het strand te doen. Wat is nou een mooiere werkplek dan het strand? Ik kan er geen bedenken....

Op maandag was het heel erg warm ( eigenlijk heel de week :) ). Door de warmte moesten we ons programma aanpassen en werd het al snel een waterballet. En rara wie er kletsnat was: Lisa. De ronde als 'Skippy' is ook heel anders nu met zn tweeën, maar wel veel leuker. Sven draagt de muziek en zwaait en ik loop met de kinderen aan mn hand. De taken zijn goed verdeeld zo.

Dinsdag was weer aangebroken en dat is toch wel mijn lievelingsdag hier: S' ochtends lekker knutselen, in de middag een sportactiviteit en s 'avonds het KAMPVUUR :) De sportactiviteit vind ik iedere keer weer leuk om te doen, sporten is dan ook wel echt mijn ding. Het was de bedoeling om volleybal te spelen maar met de kinderen die er waren (3 tot 10 jaar) was dit een lastige opgave. We hebben er maar kindervolleybal van gemaakt. Ik vond het leuk te zien hoe fanatiek de kinderen waren, en ik zou Lisa niet zijn als ik niet net zo fanatiek meespeelde.... Het gevolg was dat ik geregeld zand hapte wat de kinderen weer helemaal leuk vonden. Als de kinderen lachen dan lach ik ook. Het kampvuur was ook weer erg geslaagd. De tweede week van mij was het kampvuur een chaos, maar het was niks bij deze week. Wat was ik blij dat Sven erbij was. Het derde kampvuur was ook weer zeer geslaagd en ik verheug me alweer op komende dinsdag.

Deze week stond in het thema van cowboys. En wat hoort er bij een echte cowboy? Juist, een paard. Maar wij hadden nog geen paard en die moest dus nog gezocht worden. Harrie (ons paard) was verstopt op de camping en samen met ongeveer 30 kinderen hebben we Harrie gezocht. Iedere struik, iedere prullenbak(?) en iedere voorbijganger moest aan onze jacht geloven. Harrie moest en zou gevonden worden, en laat Harrie nou net op het einde van tocht staan. Nadat iedereen een rondje had gemaakt op Harrie (owja Harrie was een stokpaard en geen echt paard) en we voor de verandering nog maar een rondje tikkertje hebben gespeeld was ook deze dag weer voorbij.

Donderdag is de laatste dag van de week, en dus de 'show' avond. We hadden op het programma een cowboy en cowgirls show. Hierin namen de meisjes het op tegen de jongens in verschillende spellen. De spanning liep hoog op.... En de tranen van teleurstelling vloeide bij enkelingen (vond ik zo sneu). De week hebben we goed afgefloten met de meiden als winnaar :)

Vandaag was onze vrije dag, en wat was ik hier aan toe zeg. Nadat we hadden uitgeslapen moesten er weer boodschappen gedaan worden. HUP op de fiets en weer 12 kliometer naar het dorp trappen voor de wekelijkse boodschappen. Ik had gehoopt in de middag nog naar het strand te gaan, maar helaas trok het dicht en kon ik het strand wel vergeten :(

Ik heb het hier nog steeds heel erg naar mn zin. Iedere dag is weer een groot feest met al die blije kinderen en ouders! De dankbaarheid is zo enorm groot en dat maakt het werk voor mij zo super leuk! Met de mensen van de camping heb ik inmiddels al een band opgebouwd:) Super gezellig!

Tot volgende week weer,

lieve groetjes

Lisa

1. Melissa van der Veeke:
    25 juli 2014
    Hey Lisa!

Wat leuk om je verslag weer te lezen! Goed dat je het zo naar je zin hebt. En al weer bijna op de helft, dat gaat echt snel zeg. Nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

X Melissa
  2. Hennie:
    25 juli 2014
    Hoi Lisa, weer een leuk verslag en fijn dat het je zo goed gaat. Straks krijg je nog heimwee.
    Lieve groetjes van Hennie
  3. Desiree:
    26 juli 2014
    Hoi Lisa, fijn om weer iets te horen en lezen. Super dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je een leuke collega hebt aan even. En ja kinderen zijn onvermoeibaar en snel tevreden als je leuke dingen met ze doet. En Lisa zou idd Lisa niet zijn als ze niet vrolijk meedeed, jij wordt vrolijk van de kids maar zij ook van jou dat kan niet anders, ken niemand anders die altijd zo goed gemutst is als jij. Dit baantje is op jouw lijf geschreven..! Nog veel plezier de resterende weken(maar dat zal wel lukken) en zie nu al uit naar je volgende verslag. Gr. Desiree xxx
  4. Joyce van der Veeken:
    Hey Lisa,
    Wat leuk om het weer te lezen, en leuk dat je het zo naar je zin hebt. Succes en nog veel plezier de laatste 4 weken !!
    dikke kus Joyce
  5. Nini Witkamp:
    Hoi Lisa,
    Jij bent goed bezig daar,op de camping zullen ze wel blij zijn met zo een vrolijke Lisa,leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat.
    Groetjes en een dikke knuffel van Nini
  6. Ineke Broeren:
    27 juli 2014
    Hoi Lisa,
    Wat een gezellige verhalen lees ik .
    Zo leuk voor je dat je het daar naar je zin hebt.
    Geniet ervan en veel succes met de kids en ouders.
    Groetjes Ineke
  7. Anita Verbraak:
    27 juli 2014
    Hoi Lisa,
    wat een feestje, jouw verhalen lezen! Nog veel plezier!
    Dikke kus, Anita
  8. Rasheda:
    29 juli 2014
    Wat leuk om jouw verhaaltjes te lezen! Super dat je het zo naar je zin hebt en gelukkig ook nog nu sven erbij is. Veel plezier en nog maar niet teveel aan het einde denken hoor!
  9. Rasheda:
    29 juli 2014
  10. Carla:
    30 juli 2014
    Hi Lisa,
    Wat zou ik graag een kind willen zijn en dan op vakantie naar Loissin. Zoals jij de kinderen vermaakt is geweldig. Nog een paar weekjes dus gewoon heel veel genieten Lisa.