Weer thuis

24 augustus 2014 - Roosendaal, Nederland

Daar ben ik eindelijk weer :) Sorry dat dit reisverslag zolang op zich heeft laten wachten!

De laatste 2 weken op de camping waren erg hectisch waardoor ik geen tijd heb gehad om nog een blog te schrijven. Ik vind dit zelf erg jammer. Buiten dat het hectisch was, was het wel erg leuk! Het was wel weer gek om alles alleen te doen en weer alleen in de caravan te zijn. Was behoorlijk stil....

De afgelopen 2 weken heb ik weer leuke dingen mogen doen. Buiten de activiteiten die wekelijks terug kwamen zoals het kampvuur en de wandeling, heb ik nog heel veel andere leuke dingen gedaan. Het was wel gek om dit allemaal voor de laatste keer te doen van de week. Ik heb er wel extra van genoten! Donderdag was mijn laatse dg op de camping. Ik heb de dag samen met de kinderen geëindigd met een disco in het 'Spielhaus'. Ik had de kinderen beloofd wat lekkers mee te nemen en dat was dan ook zo op. Er kwamen nog best veel ouders mij gedag zeggen, was best een gek idee. Ik zei nu geen kinderen gedag, maar hun zeiden mij gedag. Ik ben deze avond goed verwend :). Om de vakantie goed af te sluiten is de dochter van de campingbaas en een meisje uit het restaurant nog bij mij op bezoek geweest. Het was een hele gezellige laatste avond! Van de campingbaas heb ik een hele mooie foto gekregen,  van mij en de kinderen en een fles wijn, en een mooie pen met het logo van de camping erop.

Vrijdag was het dan zover: Ik ging naar 7 weken weer huiswaarts. Na een reis van 3,5 uur kwam ik aan op het vliegveld in Berlijn. Veel en veel te vroeg... En geloof me dat wachten duurde zo enorm lang!!! Na ruim 2 uur wachten kon ik dan eindelijk inchecken en door de douane. Nu ging ik dan echt ! Na een vliegreis van een uurtje was in dan eindelijk weer op Nederlandse bodem. Hier kreeg ik een warm welkom van papa, mama en Wout. Het is fijn om weer terug thuis te zijn. Gewoon weer een eigen douche, eigen bed, fatsoenlijke keuken en een tv :)

Dit is dan het einde van mijn Duitsland avontuur. Ik heb deze zomer enorm veel geleerd. Niet alleen mijn Duits is met sprongen vooruit gegaan, maar ik heb ook geleerd om voor mezelf te zorgen. Kortom: Het was de zomer van mijn leven!!!!!

Lieve groetjes van mij XXX

1. Desiree:
    24 augustus 2014
    Fijn dat je weer terug bent. En petje af en top hoe je het allemaal gedaan hebt daar. Je hebt je prima gered, maar ik verwachtte ook niet anders. Hoop je snel weer te zien. Liefs Desiree xxx
  2. Carla:
    24 augustus 2014
    Lisa, wat ben je toch een toppertje en die zelfstandigheid die zit er echt wel in. Prettig dat je zo goed kunt terug kijken op een mooi vakantiebaantje en dat je zo gewaardeerd werd is natuurlijk de kers op de taart. Of is daar een ander spreekwoord voor, weet ik even niet meer. Fijn dat je weer thuis bent maar je zult wel snel weer naar school gaan dus succes student.
  3. Nini Witkamp:
    24 augustus 2014
    Hoi Lisa,fijn om te lezen dat je weer thuis bent,en deze ervaring nemen ze je nooit meer af. Vele groetjes