Het aftellen is begonnen

12 augustus 2014 - Loissin, Duitsland

Hier weer een berichtje uit Loissin. Wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel zeg. Iedere dag hier is een feestdag:) De mensen zijn in tegenstelling tot werken thuis altijd vrolijk. Het is immers hun vakantie. Ik vind het een leuk idee om een bijdrage te leveren aan een geslaagde van de mensen. De vele tekeningen en lieve briefjes van de kinderen zijn zo leuk om te krijgen! Ik kan dar echt van genieten:)

De wekker liep zaterdagmorgen weer (te) vroeg af. Uit bed komen ging wat moeilijker als normaal....OVERAL spierpijn.... Maar het was het waard! Berlijn was zo ontzettend gaaf dat ik er wel een dagje spierpijn voor over heb. De kidsclub probeerde we rustig aan te doen, lekker vrij knutselen maar echt lukken deed het niet. De kinderen hadden duidelijk meer energie als Sven en ik, maar ze gaven me ook energie. Al snel liep ik weer als een druk persoon rond. Het potje voetbal in de middag was ook weer geslaagd. Het is niet altijd gemakkelijk met jongens te voetballen. Ze willen allemaal winnen waardoor de spanningen soms erg hoog oplopen ( er lag er geregeld een op de grond ).

Zondag hebben na de bekende dansjes ( die ik al rond de 70 keer gedanst heb ) weer lekker geknutseld. Er waren heel veel nieuwe kinderen aangekomen waardoor het best een hectische ochtend was. Ik vind het belangrijk om met al de kinderen een praatje te maken tijdens het knutselen, zeker als ze nieuw zijn. Het is leuk om te zien dat sommige kinderen bij aankomst verlegen naast hun ouders zitten en alleen maar toekijken, maar na een half uurtje druk kletsen met de andere kinderen of hun levensverhaal aan mij vertellen. Heerlijk !!! De wandeling in de avond werd helaas verpest door een belangrijke factoor van een geslaagde vakantie: Het weer. Net voordat we vertrokken ging het luikje open boven en heeft het non-stop kei en kei hard geregend. Het werd dus een avondje knutselen.

Op maandagmorgen was het spannend om uit bed te komen. ik dacht: ' hoe ziet de camping eruit ?' Het heeft in de nacht van zondag op maandag zo ontzettend hard geregend, ongelooflijk.... Onze caravan is op de bekende lekkages gelukkig droog gebleven. Ik kon concluderen dat wij erg veel geluk hebben gehad. Er waren tenten waar men letterlijk op het luchtbed dreef, en caravans waar men tot een flink stuk boven de enkels in het water stonden. De tractor maakte overuren om al de caravans eruit te slepen. Om bij het 'Spielhaus' te komen moesten we ook een stuk door het water lopen. In de middag stonden er waterspelletjes op het programma. Het water bij het 'Spielhaus' was nog maar nauwelijks gezakt en stonden we dus lekker in het water. We gooide over met zakjes water. Het verbaasde me hoelang het goed ging (ben ruim 15 min droog gebleven) ;). Waar andere mensen snel naar binnen vluchten om droog te blijven, was dit voor mij al te laat. Ik heb letterlijk gezwommen in het water. Ik heb echt genoten van de middag. Ik denk wel eens : ' zou ik dat nou wel doen ?' Maar dan denk aan toen ik zelf klein was. Er is toch niets leuker om iemand helemaal nat te maken?

Dinsdag was weer de dag van het kampvuur:) Mijn lievelingsdag! De afgelopen weken waren ontzettend druk , maar deze week sloeg echt alles. Ik heb nog nooit zoveel kinderen bij elkaar gezien. En leuk gekkenhuis. Ik vroeg me af hoe ik dat volgende week ga doen als ik weer alleen hier ben.

Woensdag moesten de voorbereidingen voor donderdag getroffen worden. We hadden een circusshow op de camping opgevoerd door de kinderen. Er moest geoefend worden, en nog meer geoefend worden en nog meer..... De kleding moest worden gemaakt en de attributen moesten worden geknutseld. Ik had nooit door dat je eigenlijk op een simpele manier zo veel dingen kunt maken. Het begon er echt op te lijken. Ik keek uit naar donderdag!

Donderdag was het dan eindelijk zover. Het circus. De kinderen waren bloednerveus. Zou het wel allemaal goed gaan? Gelukkig ging alles helemaal goed. De kinderen hebben volgens mij genoten, en ik ook! Er waren zoveel mensen, dat gaf echt een kick. Donderdag was niet alleen een speciale dag voor mij omdat het de dag van het circus was, Wout komt vandaag mij voor een paar dagen opzoeken :) Ik keek hier echt al de hele week naar uit!

Vrijdag was mijn vrije dag. Sven vertrok vandaag weer huiswaarts. Ik ben vanaf nu weer helemaal alleen verantwoordelijk voor de animatie hier. Samen met Wout ben ik lekker naar het strand geweest, heerlijk genoten!

Helaas is Wout nu ook weer naar huis. Ik ben weer alleen hier in Loissin. Best ff wennen weer...zo stil. Het aftellen is begonnen, over 10 dagen ben ik alweer thuis :( Ik ga nog even flink genieten hier van de laatste anderhalve week!!

Tot snel weer ;)

Lieve groetjes van mij X

1. Jos en Jacqueline:
    Hey Lisa
    Eindelijk hebben we je site gekregen van Wout. Wat leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt!! Je hebt ook een leuke schrijfstijl. De kinderen boffen maar met jou. Wat jij er allemaal voor doet, knap hoor!!!
    Nog heel veel geode dagen gewenst.

Groetjes Jos en Jacqueline
  2. Nini Witkamp:
    Hoi Lisa,
    Leuk om te lezen dat het allemaal nog prima met je gaat,wat een verhalen allemaal en leuk dat je vriend ook even op bezoek kwam. Nog hele fijne dagen gewenst!
    Groetjes Nini
  3. Hennie:
    12 augustus 2014
    Heel leuke en spannende verhalen, de vakantie van je leven. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dan gaat alles zo snel.
    Liefs van Hennie
  4. Desiree:
    13 augustus 2014
    Fijn om te horen dat je er nog steeds plezier in hebt. Geniet er nog lekker van de laatste 10 dagen zonder Wout.
    Zal je vast nog wel een keer zien als je weer terug bent in Nederland. En na 10 dagen zie je Wout ook weer, das ook een fijn vooruitzicht. Gr. Desiree xx
  5. Ineke Broeren:
    17 augustus 2014
    Hoi Lisa,
    Wat leuk allemaal om je verhalen te lezen.
    Een hele leuke ervaring voor je en je maakt van alles mee en als schrijfster doe je het ook heel leuk .
    Geniet nog van je laatste dagen daar.
    Lieve groetjes Ineke
  6. Rasheda:
    19 augustus 2014
    Oei oei oei het zit er bijna op!!! Geniet er nog ff goed van. Thuis zitten ze met smart op je te wachten dus het zal een warm welkom zijn. Tot snel!
  7. Rasheda:
    19 augustus 2014